Skip Navigation Links

اساسنامه
مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران


مصوب شورای مرکزی به تاریخ 30 بهمن 1393
دارای رأی‌ مثبت اکثریت 3/2 بیست‌و‌یکمین مجمع سالانه 17 اسفند 1393


فصل اول ـ كليات: 
ماده 1- نام: مركز پژوهش‌هاي علمي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي تهران
نام انگلیسی:
Students’ Scientific Research Center (SSRC), Tehran University of Medical Sciences, Tehran, Iran
ماده 2- وابستگي: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ـ دانشگاه علوم پزشكي تهران ـ معاونت تحقیقات و فناوری
ماده 3- تاريخ تأسيس: نهم مرداد ماه 1372
ماده 4- محل اصلی مركز پژوهش‌هاي علمي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي تهران جنب سایت اصلی دانشگاه علوم پزشکی تهران، واقع در خیابان وصال شیرازی، تقاطع خیابان ایتالیا، پلاک 56 واقع شده است. واحدهای تابعه مرکز در هرکدام از دانشکده‌های مختلف دانشگاه دارای فضای مجزا هستند.
ماده 5- آرم: طرح كلي از آرم دانشگاه علوم پزشكي تهران اقتباس شده است که در آن دو مار به شكل علامت سؤال درآمده‌اند و يك ارلن در ميان آن‌ها قرار دارد. قسمت بالایی طرح آرم، سردر دانشگاه تهران که نماد آموزش عالی در ایران است قرار گرفته است. قسمت پائين طرح آرم يك كتاب باز را نشان مي‌دهد كه نمايانگر فضای آموزشی و تلاش اعضای مرکز برای انتقال تجربیات علمی است. در زمان استفاده از آرم، لازم است نام مرکز ذیل طرح آرم نوشته شود. 
ماده 6 - اهداف
1. هدفمندسازی و فراهم کردن زمینه‌های پژوهش برای تمام دانشجویان
2. گسترش نوآوری و کارآفرینی
3. شکوفایی استعدادهای دانشجویان در زمینه‌های مختلف
4. نظام‌مند کردن حضور مؤثر در مجامع علمی بین‌المللی
5. گسترش روابط عمومی و انتشارات
ماده 7- ساختار مرکز: مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان متشکل از واحدهای مختلفی‌ است که براساس هر دانشکده دانشگاه فعالیت می‌کنند. فعالیت این واحدها توسط سرپرست و دبیرکل متمرکز می‌شود.
 تبصره. دانشجویان دانشکده پزشکی و دانشکده داروسازی واحد پزشکی- داروسازی را تشکیل می‌دهند.
ماده 8- عضو: اعضای مرکز به دو دسته اعضای عادی و اعضای فعال تقسیم می‌شوند.
بند 1- عضو عادی: همه‌‌ی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی تهران عضو عادی مرکز هستند و می‌توانند از امکانات و فرصت‌های مرکز بهره ببرند.
 بند 2- عضو فعال: اعضای عادی که مشمول یکی از ردیف‌های زیر باشند عضو فعال محسوب می‌شوند.
1. اعضای کنونی و سابق شورای مرکزی
2. اعضای کنونی و سابق شورای اجرایی
3. اعضای کنونی و سابق شورای پژوهشی
4. مدرسین کنونی و سابق کارگاه‌های مرکز
5. منتورهای برنامه تحصیل سریع پژوهش (RRE)
6. مسئولین کنونی و سابق واحدهای مرکز در دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران
7. افرادی که مجری یا همکار طرح پژوهشی مصوب در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان بوده اند.
8. اعضای انجمن‌های پژوهشی
9. افرادی که مقاله چاپ شده با وابستگی مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان داشته باشند.
10. افرادی که خلاصه مقاله چاپ شده با وابستگی مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان در کتابچه کنگره داشته‌ باشند.
11. اعضای کنونی و سابق مجله پژودا
ماده 9- ارکان مرکز شامل:
1. مجمع عمومی
2. سرپرست
3. شوراهای مرکزی
4. دبیرکل
5. شورای اجرایی
6. شورای پژوهشی
7. انجمن‌ها

فصل دوم - مجمع عمومي
ماده 10- تعريف: مجمع عمومي مركز پژوهش‌هاي علمي دانشجويان عالي‌ترين مرجع تصميم‌گيرنده مركز است و به گردهمايي سالیانه تمام اعضا و نيز مسئولين و اساتيد دانشگاه براي ارائه‌ی گزارش فعالیت‌های سال اخیر و آشنايي بيشتر دانشجویان و اساتید با مركز گفته می‌شود.
تبصره. مجمع عمومی فوق‌العاده ممکن است به درخواست سرپرست یا دبیرکل در موارد تغییر اضطراری مفاد اساسنامه یا شرایط فوری که نیازمند اخذ تصمیم عالی‌ترین مرجع است، تشکیل شود. 
ماده 11- تصمیمات مجمع عمومي که با رأی گیری مخفي و به صورت كتبي تصویب شده اند در هر شرایطی لازم الاجرا است.
ماده 12- سرپرست و دبیرکل مرکز موظف هستند تعیین زمان برگزاری مجمع عمومی را به عنوان اولویت کاری خود از ابتدا در نظر بگیرند. زمان برگزاری مجمع عمومی باید به صورتی انتخاب شود که امکان حضور ریاست دانشگاه و مسئولین مربوطه در نظر گرفته شود.
ماده 13- تشكيل مجمع عمومي بر عهده دبیرکل مرکز است. وی موظف است حداقل از دوماه قبل از برگزاری مجمع عمومی، کارگروهی را برای انجام امور اجرایی آن تشکیل دهد. دبیرکل موظف است در صورت نیاز به انجام رأی¬گیری در مجمع شرايط مناسب را براي تضارب آراي اعضا فراهم كند.
ماده 14- نظارت بر حسن برگزاری مجمع عمومی بر عهده سرپرست است.
ماده 15- وظايف و اختيارات مجمع عمومي عبارتند از: 
بند 1ـ استماع گزارش عملكرد سرپرست، سخنگوی شوراي مركزي و دبيرکل
بند 2ـ اعلام رأی در صورت برگزاری مراسم رأی‌گیری
بند 3- تصويب تغييرات اساسنامه در صورت پیشنهاد
بند 4- تصويب تصمیمات لازم که نیازمند نظر عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیرنده مرکز است.
ماده 16- شرایط تصویب تصمیمات در رأی‌گیری‌های مجمع عمومی: کسب بیش از %50 آرا (بدون شمارش آرای ممتنع) برای تصویب موضوع مورد رأی‌گیری لازم است. همچنین هر رأی عضو فعال معادل 3 رأی عضو عادی محاسبه می‌گردد.
فصل سوم ـ سرپرست
ماده 17- تعريف: سرپرست مركز پژوهش‌ها عالي‌ترين مقام رسمي مركز است كه به پيشنهاد معاون تحقیقات و فناوری و با حكم رئيس دانشگاه براي مدت نامحدود منصوب مي‌شود. وی از اعضای هیئت علمی دانشگاه بوده که معتقد به پژوهش‌های دانشجویی است و می‌تواند محیط مناسبی جهت فعالیت دانشجویان و همکاری با سایر اعضای هیئت علمی برقرار کند.
ماده 18- شیوه انتخاب سرپرست: عزل و نصب سرپرست مركز به پيشنهاد معاون تحقیقات و فناوری و توسط رئيس دانشگاه انجام مي‌شود.
ماده 19- وظايف سرپرست:
بند 1ـ مسؤوليت كليه امور اداري و مالي
بند 2ـ راهنمايي شوراي مركزي کل در تعيين سياست‌هاي کلان مركز و نظارت بر انطباق مصوبات اين شورا با قوانين جاري دانشگاه، مصوبات مجمع عمومی، اساسنامه مرکز، برنامه راهبردی، آئین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و دیگر اسناد مرکز
بند 3ـ پاسخگويي به مسؤولان دانشگاه در قبال عملكرد مركز
بند 4 ـ دفاع از منافع و مصالح مركز
بند 5- انتصاب سرپرست هر واحد به عنوان قائم‌مقام خود در آن واحد
بند 6- حضور در مجمع عمومي و نظارت بر حسن برگزاری آن
بند 7- بررسی و تأیید اساسنامه پس از تصویب تغییرات آن در شورای مرکزی کل
بند 8- انتصاب دبیر شورای پژوهشی و حضور در جلسات آن شورا
بند 9- حضور در جلسات اول و دوم شورای مرکزی کل و همچنین در سایر جلسات در صورت دعوت سخنگوی شورا
بند 10- حضور در جلسات شورای اجرایی در صورت دعوت دبیرکل
بند 11- هماهنگی کارکنان مرکز و ابلاغ مصوبات اجرایی به آن‌ها
بند 12- تعیین تعداد سهم هر واحد در شورای مرکزی کل پس از مجمع‌عمومی سالانه
ماده 20- اختيارات سرپرست:
بند 1- عزل دبيرکل به شرح مندرج در ماده 32
بند 2- رد مصوبات شوراي مركزي در صورت عدم تطابق با قوانين جاري دانشگاه، مصوبات مجمع عمومی، اساسنامه مرکز، برنامه راهبردی، آئین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و دیگر اسناد مرکز
تبصره: در مورد پيشنهاد عزل سرپرست توسط شوراي مركزي به معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، نيازي به تأیید سرپرست نيست.
بند 3- رد مصوبات شوراي اجرایی و تصمیمات دبیرکل در صورت عدم تطابق با قوانين جاري دانشگاه
بند 4- پرسش از دبیرکل درباره عملكرد اجرایی اعضای مرکز
بند 5- پرسش از سخنگوی شورای مرکزی کل درباره عملكرد آن شورا
بند 6- گوشزد كردن مشكلات غير هنجار پيش آمده به فرد خاطي
ماده 21- وظایف سرپرست هر واحد:
بند 1ـ مسؤوليت كليه امور اداري و مالي واحد به عنوان قائم‌مقام سرپرست مرکز
بند 2- تشکیل جلسه‌ی اول شورای مرکزی واحد در هر سال و انتقال امور به شورای مرکزی جدید
بند 3- تشکیل جلسه‌ی دوم شورای مرکزی واحد در هر سال و انتخاب دبیر واحد طبق بند 2 ماده 25
بند 4- حضور در جلسات شورای مرکزی واحد، راهنمايی آن شورا در تصمیم‌گیری‌های درون‌واحدی و نظارت بر تطابق مصوبات این شورا با قوانین دانشگاه، مصوبات مجمع عمومی، اساسنامه مرکز، برنامه راهبردی، مصوبات شورای مرکزی کل، آئین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و دیگر اسناد مرکز
بند 5- پاسخگويي به سرپرست کل مرکز و ارائه گزارش دو بار در سال
بند 6- بررسی درخواست دبیر واحد مبنی بر عدم همکاری اعضای شورای مرکزی واحد در امور اجرایی و جابه‌جایی آن‌ها در صورت لزوم طبق بند 5 ماده 25
بند 7- دفاع از منافع و مصالح واحد در دانشکده
بند 8- حضور در مجمع عمومي
بند 9- حضور در جلسات شورای پژوهشی مرکز
بند 10- تنظیم برنامه بودجه واحد و ارائه آن به سرپرست مرکز
ماده 22- اختیارات سرپرست هر واحد:  
بند 1- عزل دبير واحد و اطلاع موضوع به دبیرکل
بند 2- ارائه مصوبات شوراي مركزي واحدبه سرپرست کل در صورت عدم تطابق با قوانين جاري دانشگاه، مصوبات مجمع عمومی، اساسنامه مرکز، برنامه راهبردی، مصوبات شورای مرکزی کل، آئین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و دیگر اسناد مرکز
تبصره: در مورد پيشنهاد عزل سرپرست واحد توسط شوراي مركزي واحد به سرپرست مرکز، نيازي به تأیید سرپرست واحد نيست.
بند 3- رد تصمیمات دبیر واحد در صورت عدم تطابق با قوانين جاري دانشگاه
بند 4- پرسش از دبیر واحد درباره عملكرد اجرایی اعضای واحد
بند 5- پرسش از سخنگوی شورای مرکزی واحد درباره عملكرد آن شورا
بند 6- گوشزد كردن مشكلات غير هنجار پيش آمده به فرد خاطي
فصل چهارم ـ شوراهای مرکزی
ماده 23- تعريف: شوراهای مرکزی اتاق فکر اصلی هر واحد هستند که به انتخاب مستقیم اعضای هر واحد به صورت جداگانه برای یک‌سال انتخاب می‌شوند. شورای مرکزی کل مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان نیز منتخبی از اعضای شوراهای مرکزی واحدهاست که سياست‌هاي کلان مركز را تعيين می‌کند.
ماده 24- شیوه انتخاب اعضای شوراهای مرکزی واحدها
بند 1. شورای مرکزی هر واحد شامل 4 نفر است.
تبصره 1. شورای مرکزی واحد پزشکی-داروسازی شامل 8 نفر (5 دانشجوی پزشکی و 3 دانشجوی داروسازی) است. در انتخابات این واحد، اعضای مرکز در هر دانشکده به نامزدهای هم‌دانشکده خود رأی می‌دهند.
 تبصره 2. بنابه نظر سرپرست و دبیرکل، تعداد اعضای شورای مرکزی هر واحد می‌تواند تغیر کند.
بند 2. در انتخابات شورای مرکزی هر واحد، تمام اعضای آن واحد که سابقه فعالیت اجرایی و پژوهشی دارند می‌توانند نامزد شوند.
بند 3. دبیر هر واحد موظف است انتخابات شورای مرکزی هر واحد را با فاصله‌ی حداکثر دوهفته پس از مجمع عمومی سالانه، با فراخوان عمومی در آن واحد و در وب‌گاه مرکز، برگزار کرده و نتایج را به سرپرست واحد و سخنگوی شورای مرکزی کل اعلام کند.
بند 4. سرپرست واحد موظف است اولین جلسه‌ی شورای مرکزی هر واحد را با حضور اعضای قبلی و کنونی برگزار کند و در طی آن جلسه امور به شورای مرکزی جدید انتقال داده شود.
بند 5. اعضای شورای مرکزی حداقل يك عضو جانشين دارند كه در صورتي كه به هر عنوان يكي از اعضا از عضويت دراین شورا خارج شود، وی جايگزين او خواهد شد. عضو جانشين فردي است كه در انتخابات شوراي مرکزي پس از منتخبين، بيشترين آرا را به دست آورده باشد.
ماده 25- وظایف شوراهای مرکزی: 
بند 1. شورای مرکزی هر واحد مسئول انتخاب دبیر آن واحد حداکثر دوهفته پس از مشخص شدن نتایج انتخابات شورای مرکزی آن واحد است.
بند 2.  سرپرست هر واحد موظف است دومین جلسه‌ی شورای مرکزی واحد را با حضور اعضای قبلی و کنونی تشکیل دهد تا دبیر جدید در این جلسه انتخاب شود. برای انتخاب دبیر جدید اعضای کنونی و سرپرست حق رأی دارند.
تبصره 1. شورای مرکزی واحد می‌تواند دبیر را از بین اعضای خود یا سایر اعضایی که پیشینه اجرایی و پژوهشی داشته باشد، انتخاب کند.
تبصره 2. در صورت انتخاب دبیر از میان اعضای شورای مرکزی واحد، عضو جانشین طبق بند 5 ماده 24 جایگزین وی در شورای مرکزی می‌گردد.
تبصره 3. پس از انتخاب دبیر، ایشان عضو شورای مرکزی واحد به حساب آمده و اعضای اصلی این شورا 5 نفر می‌شوند.
بند 3. شورای مرکزی هر واحد موظف است اعضای ثابت شورای مرکزی کل را ازمیان خود بر اساس ماده 27 انتخاب کنند آن را به دبیرکل اطلاع دهند.
بند 4. شورای مرکزی هر واحد موظف است جلسات خود را به صورت حداقل ماهانه، با حضور سرپرست واحد، برگزار کند. دبیر واحد مسئول هماهنگی و برگزاری جلسات شورای مرکزی آن واحد است.
بند 5. تمام اعضای شورای مرکزی وظیفه دارند در امور اجرایی واحد زیرنظر دبیر همکاری داشته باشند. درصورت عدم همکاری هرکدام از اعضا در امور اجرایی، دبیر موظف است موضوع را به سرپرست واحد اطلاع داده، سرپرست واحد می‌تواند آن عضو را با یکی از اعضای جایگزین جابه‌جا کند.
بند 6. دبیر واحد موظف است به درخواست سرپرست واحد یا سخنگوی شورای مرکزی کل، گزارش جلسات شورای مرکزی واحد را به ایشان ارائه دهد.
بند 7. دبیر واحد موظف است گزارش برگزاری جلسات شورای مرکزی و صورت‌جلسات آن را از طریق وب‌گاه مرکز به اطلاع عموم برساند.
بند 8. شورای مرکزی واحد عهده دار رسیدگی به چالش‌های درون‌واحدی، نظارت بر امور اجرایی، پایش عملکرد واحد، تهیه دستورالعمل‌های داخلی، و ارائه راهکار درباره مشکلات واحد است.
بند 9. شورای مرکزی واحد موظف است تمام پیشنهادات ارائه شده از سوی اعضای مرکز در آن واحد را در جلسات رسمی خود بررسی کند. 
ماده 26- اختیارات شوراهای مرکزی:
 بند 1. پیشنهاد عزل دبیر واحد به سرپرست واحد
بند 2.  شورای مرکزی در هر جلسه بنابر موضوع، ممکن است مهمانانی به جلسه دعوت کند اما در تصمیم¬گیری نهایی در هر موضوع تنها اعضای اصلی شورا حق رای دارند.
ماده 27- شیوه انتخاب اعضای شورای مرکزی کل:
بند 1. هرکدام از واحدهای مرکز در تشکیل شورای مرکزی کل حداقل 2 سهم دارند. این دو سهم شامل دبیر واحد و یکی دیگر از اعضای شورای مرکزی واحد است که به صورت ثابت از میان اعضای دیگر شورای هر واحد و با رأی آن‌ها انتخاب می‌شوند.
تبصره. تعداد سهم هر واحد برای اعضای شورای مرکزی کل می‌‌تواند با تصمیم سرپرست کل مرکز براساس میزان فعالیت آن واحد در سال گذشته افزایش یابد.
بند 2. دبیرکل موظف است اولین جلسه‌ی شورای مرکزی کل را با حضور سرپرست کل مرکز، اعضای قبلی و کنونی شورای مرکزی کل برگزار کند و در طی آن جلسه، امور به شورای جدید انتقال داده شود.
بند 3. اعضای شورای مرکزی حداقل يك عضو جانشين دارند كه در صورتي كه به هر عنوان يكي از اعضا از عضويت دراین شورا خارج شود، وی جايگزين او خواهد شد. عضو جانشين فردي است كه در انتخابات شوراي مرکزي پس از منتخبين، بيشترين آرا را به دست آورده باشد.
ماده 28- وظایف شورای مرکزی کل: 
بند 1. شورای مرکزی کل مسئول انتخاب دبیرکل است.
بند 2.  دبیرکل موظف است دومین جلسه‌ی شورای مرکزی کل را با حضور سرپرست کل مرکز، اعضای قبلی و کنونی تشکیل دهد تا دبیرکل جدید از میان نامزدها، طبق فراخوان عمومی که از دوهفته قبل اعلام شده، انتخاب شود. برای انتخاب دبیرکل جدید اعضای کنونی شورای مرکزی کل حق رأی دارند.
تبصره 1. شورای مرکزی کل می‌تواند دبیرکل را از بین تمام اعضای مرکز که پیشینه اجرایی و پژوهشی دارند انتخاب کند.
تبصره 2. در صورت انتخاب دبیرکل از میان اعضای شورای مرکزی کل، شورای مرکزی واحدی که دبیرکل از آن انتخاب شده است مسئول است جایگزینی دیگر برای وی در شورای مرکزی کل معرفی کند.
تبصره 3. دبیرکل موظف است پس از انتخاب در همان جلسه قائم‌مقام خود را معرفی کند.
تبصره 3. پس از انتخاب دبیرکل، ایشان به همراه قائم‌مقام دبیرکل، عضو اصلی شورای مرکزی کل به حساب می‌آیند.
تبصره 2. در صورت انتخاب قائم‌مقام دبیرکل از میان اعضای شورای مرکزی کل، شورای مرکزی واحدی که قائم‌مقام دبیرکل از آن انتخاب شده است مسئول است جایگزینی دیگر برای وی در شورای مرکزی کل معرفی کند.
بند 3. در انتهای جلسه دوم، شورای مرکزی کل موظف است از میان اعضای خود، یک فرد را به عنوان سخنگو انتخاب کند.
بند 4. اعضای شورای مرکزی کل موظف هستند اساسنامه مرکز، برنامه راهبردی، مصوبات شورای مرکزی کل، آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرکز را به دقت مطالعه کنند.
بند 5. سخنگوی شورای مرکزی کل موظف است جلسات را به صورت حداقل ماهانه برگزار کند. تمام اعضا وظیفه دارند حداقل در %80 جلسات شرکت کنند در صورت عدم شرکت آن‌ها در بیش از 3 جلسه، سخنگوی شورای مرکزی کل موظف است نسبت به تغییر آن عضو اقدام کند. 
بند 6. سخنگوی شورای مرکزی کل موظف است به درخواست سرپرست یا دبیرکل مرکز، گزارش جلسات شورای مرکزی کل را به ایشان ارائه دهد.
بند 7. سخنگوی شورای مرکزی کل موظف است گزارش عملکرد شورای مرکزی کل را در مجمع عمومی سالانه به اطلاع عموم اعضا برساند.
بند 8. سخنگوی شورای مرکزی کل موظف است گزارش برگزاری جلسات شورای مرکزی و صورت‌جلسات آن را از طریق وب‌گاه مرکز به اطلاع عموم برساند.
بند 9. شورای مرکزی کل عهده دار رسیدگی به چالش‌های مرکز، نظارت بر امور اجرایی، پایش عملکرد مرکز، تهیه دستورالعمل‌های داخلی، و ارائه راهکار درباره مشکلات مرکز است.
• تبصره: كليه مصوبات شوراي مرکزی کل بجز پيشنهاد عزل سرپرست بايد به تاييد سرپرست مركز برسد.
بند 10. شورای مرکزی کل موظف است تمام پیشنهادات ارائه شده از سوی اعضای مرکز را در جلسات رسمی خود بررسی کند. 
بند 11. بررسی و تصویب برنامه راهبردی مرکز
بند 12. بررسی و تصويب آيين‌نامه‌هاي داخلي مركز
بند 13. سياست‌گذاري کلان پژوهشي مركز
بند 14. انتخاب برندگان جوایز مجمع عمومی سالانه
ماده 29- اختیارات شورای مرکزی کل:
بند 1. پيشنهاد عزل سرپرست مرکز به معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه
بند 2. پیشنهاد عزل دبیرکل مرکز به سرپرست مرکز
بند 3. شورای مرکزی کل در هر جلسه بنابر موضوع، ممکن است مهمانانی به جلسه دعوت کند اما در تصمیم¬گیری نهایی در هر موضوع تنها اعضای اصلی شورا حق رأی دارند.
بند 4. بازنگري اساسنامه و اعلام تغییرات به سرپرست برای تصویب
بند 5. حق استيضاح سيستم اجرايي شامل دبيرکل و دبیران واحدها و مديران واحدهای مرکز و کارمندان واحدهاي ستادي
فصل چهارم ـ دبیرکل
ماده 30- دبيرکل: عالي‌ترين مقام اجرايي دانشجويي مركز است كه مسؤوليت اجراي اساسنامه، برنامه راهبردی مرکز و قوانين جاري مركز را بر عهده دارد مگر در اموري كه مستقيماً به سرپرست مربوط است.
ماده 31- انتخاب دبيرکل
بند 1- دبيرکل با رأی و پيشنهاد شوراي مركزي کل (طبق بند 1 و 2 ماده 28) و با حکم سرپرست کل براي مدت يك سال منصوب مي گردد.
بند 2- انتصاب مجدد دبيرکل بلامانع است.
بند 3- دبيرکل به‌طور متوالي مي‌تواند حداكثر دو دوره انتخاب شود.
بند 4- دبيرکل مي‌تواند از بين اعضاي شوراي مركزي نيز انتخاب شود، در اين صورت عضو جانشین واحد مربوطه جانشين وي خواهد شد.
ماده 32- عزل دبيرکل:
بند 1ـ عزل دبيرکل از اختیارات سرپرست کل است.
تبصره 1- در صورت درخواست حداقل دوسوم اعضاي شوراي مركزي کل دبير عزل مي‌شود. انتخاب دبیرکل جایگزین با رای شورای مرکزی و تایید سرپرست صورت می‌گیرد.
تبصره 2- سرپرست کل مي تواند بدون رأي شوراي مركزي مستقيماً دبير کل را عزل نمايد و از شوراي مركزي كانديد جايگزين براي دبيري را درخواست كند.
ماده 33- پايان كار دبير کل: به يكي از راههاي زير صورت مي پذيرد:
بند 1- پايان دوره كار يك ساله وي
بند 2- عزل توسط سرپرست
بند 3- استعفا: دبيرکل استعفاي خود را تقديم سرپرست کل مي‌كند و تا زمان پذيرفته‌شدن استعفا بايد به وظايف قانوني خود ادامه دهد.
بند 4- هر گونه اتفاق غير منتظره كه مانع ادامه كار دبير کل گردد.
• تبصره: اگر بنا به هر يك از دلايل فوق كار دبير کل زودتر از موعد مقرر پايان يابد شوراي مركزي کل موظف است حداكثر ظرف مدت دو هفته دبيرکل جديد را به سرپرست مركز پيشنهاد نمايد.
ماده 34- وظايف و اختيارات دبير کل:
بند 1- اجراي اساسنامه، برنامه راهبردی و آيين‌نامه‌هاي مركز
بند 2- ابلاغ مصوبات شوراي مركزي به مديران براي اجرا
بند 3- پیگیری و نظارت بر اجرای وظایف هر یک از واحدهای ساختاری مرکز 
بند 4- هماهنگي بين واحدهاي مرکز
بند 5- تهيه و تنظيم گزارش عملكرد و برنامه شش ماهه و ارائه آن به شوراي مركزي و سرپرست از طریق قرار دادن آن در بانك اطلاعات مرکز
بند 6- برگزاري مجمع عمومي  طبق ماده 13
بند 7- برگزاري انتخابات شوراي مركزي  طبق بند 2 ماده 27
بند 8- انجام هماهنگي‌هاي لازم براي سفر‌هاي‌ علمي اعضاي مركز به كنگره‌هاي داخلي و خارجي و برگزاري آن.
بند 9- انعکاس نیازهای هریک از واحد های مرکز
بند 10- بازتاب نظرات دانشجويان عضو انجمن‌ها، مشكلات انجمن‌ها و نيازهاي آن‌ها به ریيس مركز
بند 11- ايجاد سيستم مناسب جهت اخذ پيشنهادها و انتقادهاي اعضاي مركز
ماده 35- دبیر واحد ها:  دبیر هر واحد عالي‌ترين مقام اجرايي هر واحد است كه طبق بند 1و 2 ماده 25 توسط شورای مرکزی واحد انتخاب و توسط سرپرست واحد تنفيذ مي‌شود. شرح وظايف و ساختار داخلي واحدها كه شامل واحدهاي اجرايي و گروه‌هاي علمي مي‌باشند، بر اساس ابلاغیه‌های دبیرکل، شورای اجرایی و آيين‌نامه‌ها مشخص‌خواهدشد.
• تبصره 1: اين آيين‌نامه‌ها توسط شورای اجرایی و در رأس آن دبیرکل تهیه میشود و به شورای مرکزی کل ارائه شده و در صورت تأیید، برای تأييد نهایی به سرپرست کل ارسال می‌شود، در صورت تأییدیه گرفتن؛ توسط دبیرکل به واحد مربوط ابلاغ می‌شود.
فصل پنجم ـ شورای اجرايي
ماده 36- تعريف: شورای اجرايي مركز شامل معاونین دبیرکل، كارمندان مركز و دبیران واحدهای مركز در دانشكده هاي مختلف و زير مجموعه‌هاي هر يك از آن‌هاست که زير نظر مستقيم دبيرکل فعاليت مي كنند.
ماده 37-معاونین  دبیرکل مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان:
معاونین دبیرکل عبارتنداز: معاون امور عملکردی دانشجویان، معاون آموزشی، معاون پژوهشی، معاون تضمین کیفیت، معاون روابط عمومی، معاون بین الملل، معاون تحقیق و توسعه سیاست‌های مرکز، و معاون فرهنگ و هنر
ماده 38–قائم مقام دبیرکل جانشین دبیرکل در مورد تمام وظایف او برای شرایطی است که دبیرکل نتواند به وظایفش عمل کند.
ماده 39- قائم مقام دبیرکل موظف است، طبق راهنمایی دبیرکل همکاری لازم بین واحدهای عملکردی، معاونت‌ها، و واحدها را برقرار کرده و جلسات شورای اجرایی را تنظیم نماید.
ماده 40-قائم مقام دبیرکل موظف است طبق راهنمایی دبیرکل جدول زمان بندی وظایف و مسئولیت های شورای اجرایی را تهیه کرده و بر حسن اجرای آن نظارت کند.
ماده41- قائم مقام دبیرکل موظف است بورد اطلاع رسانی واحدها را هماهنگ کند و با نمایندگان ورودی های مختلف دانشجویان دانشگاه برای اطلاع رسانی ارتباط لازم را برقرار کند.
ماده 42-معاونت امور عملکردی دانشجویان: معاونت امور عملکردی دانشجویان به جمع‌آوری اطلاعات و سوابق فعالیت‌های انجمن‌ها و دانشجویان، به منظور ارزیابی و جهت‌دهی این فعالیت‌ها می‌پردازد. با توجه به گذشت سال‌هاي متمادي و انجمن-محور بودن فعالیت‌های مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، ارتقای انجمن‌های علمی و فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان نیازمند برنامه‌ریزی نظام‌مند است. رسالت معاونت امور عملکردی دانشجویان، پاسخ به این نیاز مهم است که به شرح زیر است:
بند 1-فرآهم کردن سازوکارهای مورد نیاز برای دریافت گزارش‌های عملکردی دانشجویان و انجمن‌ها
بند 2-گردآوری اطلاعات اعضا و انجمن‌ها برای شرکت و رقابت در جشنواره‌ها و نشست‌ها
بند 3-نظارت بر حسن اجرای آئین‌نامه ارتقای انجمن‌های علمی و پیشنهاد لایحه‌های اصلاحی، در صورت لزوم، به شورای مرکزی کل
بند 4-تسهیل تشکیل انجمن های جدید
بند 5-گردآوری اطلاعات گرنت های پژوهشی اعطا شده، جوایز  اهدا شده، و شرکت اعضا و انجمن ها در کنگره ها و سایر نشست های علمی
بند 6-نظارت و پایش انجمن‌ها
بند 7-گردآوری و بارگذاری گزارش انجمن‌ها و ارائه‌ي آن‌ها به بخش تضمين كيفيت
بند 8-ارائه گزارش كلي 6 ماهه (آذرماه و خردادماه هر سال) از روند پيشرفت انجمن‌ها و اعضا
بند 9-تهيه بانك اطلاعات الكترونيكي از تمامي اعضاي مركز
بند 10-برنامه‌ریزی بخش غرفه های انجمن های مجمع عمومی سالانه

ماده 43- معاونت آموزش: این معاونت دو زیر بخش مهم کارگاه‌های منظم فصلی و تحصیل سریع پژوهش (Rapid ResearchEducation; RRE) را شامل می‌شود.
بند 1-زیر بخش تحصیل سریع پژوهش (RRE): در این زیر بخش از مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران، تمامی مراحل پژوهش (اعم از روش تحقیق، آمار، جستجو درPubmed، آشنایی با سایت کتابخانه الکترونیک TUMS، نگارش علمی و ...) در حین مشارکت در کارهای تحقیقاتی به صورت عملی آموزش داده می‌شود. این تجربه‌ی عملی کار پژوهشی با کمک اساتید و مراکز تحقیقات دانشگاه یا خارج دانشگاه صورت می پذیرد. معاون آموزش موظف است تحت نظر دبیرکل، هیئت راهبردی-اجرایی RRE را تشکیل دهد و بر حسن اجرایی آئین نامه مربوطه نظارت داشته باشد.
بند 2-زیر بخش کارگاه‌‌های منظم فصلی: در این زیر بخش برای دانشجویان متقاضی، کارگاه‌های مجزا در دو زمینه تربیت پژوهشگر (اعم از روش تحقیق، آمار، جستجو درPubmed، آشنایی با سایت کتابخانه الکترونیک TUMS، نگارش علمی و ...) و مهارت های زندگی (اعم از خلاقیت، کار تیمی، مدیریت زمان و ...) به صورت کارگاه‌های فصلی مشخص (حداقل دوبار در فصل) ارائه می‌گردد. معاون آموزش موظف است با مشارکت کارمندان مرکز و طبق آئین‌نامه ارتقای کارگاه‌ها و مدرسین هماهنگی‌های لازم برای کارگاه‌های منظم فصلی را انجام دهد.
بند 3-معاون آموزش موظف است راه ارتباطی لازم برای تربیت مدرس و جذب افراد توانمند برای این مهم را فراهم کند.
بند 4- معاون آموزش موظف است به جمع‌آوری بازخوردهای دانش‌پژوهان شرکت کننده در کارگاه‌ها و سایر برنامه‌های آموزشی پرداخته و حداقل هر 6 ماه گزارش دهد.
ماده 44- معاونت پژوهش، منتورهای پژوهشی را از میان اعضای توانمند مرکز در امور پژوهشی جذب کرده و برای  RREو انجام سایر مشاوره های پژوهشی برنامه‌ریزی لازم را انجام می‌دهد. همچنین وی موظف به شناسایی و ایجاد ارتباط با مراکز تحقیقاتی برای فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان است. معاون پژوهش موظف است طبق آئین‌نامه‌های مصوب موجود، گرنت‌های پژوهشی طرح‌های تحقیقاتی با افیلیشن مرکز و گرنت مسافرت برای شرکت در کنگره‌ها را به متقاضیان واجد شرایط، طبق آئین‌نامه‌های مصوب شورای مرکزی، اعطا کند.
ماده 45- بخش تضمین کیفیت: رسالت بخش تضمین کیفیت مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان بررسي كيفي انجمن‌ها و سایر زیرواحدها، قانون‌مدار كردن، بهبود عملكرد آن‌ها و ارایه راهكارهاي مناسب است. این بخش مسؤول پي‌گيري و ارزيابي دوره‌اي فعاليت‌ها، و نیز پيشنهاد معيارها و رتبه‌بندي‌ها و راه‌هاي مختلف ارتقا است. معاون تضمین کیفیت موظف است به تدوین شیوه‌نامه‌ها و چک‌لیست‌های کیفی لازم در جهت راهنمایی واحدهای عملکردی بپردازد و ضمن نظارت بر آن‌ها با ارایه نقاط ضعف و قوت بخش ها در ارتباط با هم به‌صورت ليستي از موفقيت‌ها و شكست‌ها، مشاوره و راهکار به هر بخش ارائه دهد.
• تبصره: قوانین كنترل كيفيت بر اساس ابلاغیه‌های دانشگاه و در موارد فقدان قانون ابلاغی، بر اساس آیین‌نامه‌های داخلي مرکز تعیین مي‌شود.
ماده 46-معاونت روابط عمومی: اطلاع‌رسانی امور مرکز و انجام تمامی هماهنگی‌های لازم در این راستا، فعالیت‌های این معاونت را تشکیل می دهد که شامل وب‌گاه، نشریه پژودا و تبلیغات است.
بند 1-وب‌گاه مرکز توسط یک دانشجو و یک کارمند اداره می‌شود که وظیفه قرار دادن کلیه اسناد و عملکردهای مرکز از جمله لیست انجمن‌ها، آیین‌نامه‌ها، برنامه کارگاه‌ها (شامل اسلایدها  وجزوات آموزشی)، اخبار روزانه مرکز، تالار افتخارات، لینک‌ها و ... را در وب‌گاه مرکز بر عهده دارند.
بند 2-نشریه پژودا: این مجموعه را یک دانشجو اداره می‌کند و به کمک کارمندان مرکز، فعالیت‌های آن انجام می‌گیرد. نشریه در راستای ثبت فعالیت‌ها و دستاوردهای علمی پر اهمیت‌تر مرکز، نشر مقالات دانشجویان، نشر اخبارعلمی مهم دنیا، معرفی و تشریح موضوعات علمی به‌روز دنیای علم و نیز آموزش مرحله‌ای پژوهش، فعالیت می‌کند.
بند 3-تبلیغات: واحد تبلیغات جهت اطلاع‌رسانی کلیه امور داخلی و خارجی مرکز به مخاطبان فعالیت می‌کند. مسئول این واحد موظف است نسبت به تهیه بورد مناسب برای هر یک از واحدهای مرکز ،تهیه پوستر و بروشور مناسب برای اطلاع‌رسانی درباره موضوعات مهم و اطلاع رسانی مناسب در زمینه‌های مختلف از جمله طرح RRE و کنگره‌ها اقدام کند. مسئول تبلیغات موظف است با نمایندگان پژوهشی ورودی ‌های مختلف ارتباط لازم را برقرار کرده و به گردآوری و اعلام بازخوردها و نیازهای دانشجویان، شناسایی مراکز تحقیقاتی و افراد مرتبط در زمینه پژوهش‌های فرهنگی-اجتماعی و آموزشی جهت برقراری ارتباط و امضای تفاهم نامه با آن‌ها بپردازد.
ماده 47- معاونت بین الملل: روابط بین‌الملل جهت متمرکز کردن کلیه فعالیت‌های بین‌المللی مرکز، ارتباط با مراکز تحقیقاتی دانشجویی بین الملللی، فعالیت‌ها و ارتباطات بین‌المللی و پیگیری‌های لازم جهت شرکت نظام‌مند یا غیرنظام‌مند دانشجویان در کنگره‌های بین‌المللی، فعالیت می‌کند. سایر وظایف این معاونت به شرح زیر است:
بند 1-جستجوی کافی جهت شناسایی کنگره های مختلف
بند 2-تهیه بروشور مرکز به زبان انگلیسی
بند 3-شناساندن مرکز به مجامع بین المللی
بند 4-شناسایی تشکیلات دانشجویی بین المللی
بند 5-تشکیل گروه های خبری مشترک با سایر مراکز بین المللی
بند 6-امضای تفاهم نامه با سایر مراکز بین المللی
بند 7-ارتباط  با دانشجویان اجرایی کنگره های خارجی
ماده 48-معاونت تحقیق و توسعه سیاست‌های مرکز: تربيت دانشجويان پژوهشگر به عنوان اصلي‌ترين و پايه‌اي ترين هدف مركز با در اختيار قرار دادن وآموزش كليه سطوح علم تحقيقات، نيازمند بهره‌برداري مناسب و به موقع از دانش معتبر موجود، و تصميم‌گيري مبتني بر شواهد فعالیت‌ها و فرآیندهای گذشته‌ی مرکز است. رسالت معاونت تحقيق و توسعه سياست‌هاي مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، پاسخ مناسب و به‌هنگام به اين نياز است. سایر مسئولیت‌ها به شرح زیر است:
بند 1- فرآهم کردن زیرساخت‌های اطلاعاتی و تحلیلی مورد نیاز برای مطالعه‌ی شرایط کنونی و گذشته مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان
بند 2- برگزاری جلسات تهیه برنامه راهبردی مرکز و برنامه‌ریزی برای تدوین برنامه عملیاتی
بند 3- تشکیل کارگروه استراتژی شامل صاحب نظران و اساتید مرکز به منظور بازنگری و تکمیل برنامه جامع عملکردی و برنامه‌ راهبردی مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان؛ و تعيين اولويت‌هاي اجرايي مركز با توجه به اهداف و دورنماي تعيين شده
بند 4- تشکیل بانک ایده و نظرات دانشجويان و برنامه‌ریزی برای تبديل آن به پروژه‌هاي قابل اجرا
بند 8- ارزيابي و الويت‌دهي پروژه‌هاي موجود و ارايه شده به مركز با توجه به اولويت‌هاي تعيين شده و گزارش به سرپرست مركز در جهت تسهیل تخصيص منابع و اجراي پروژه‌هاي مناسب‌تر
بند 6- مطالعه در مورد ضرورت بازنگري زيرساخت‌ها و اجزای اجرایی مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان

ماده 49-معاونت فرهنگ و هنر: این معاونت برای دست‌یابی به هدف مهم پرورش استعدادهای دانشجویان و ارتقای سطح فرهنگی آن‌ها تلاش می‌کند. برای این منظور همه‌ی ابعاد فردی و اجتماعی دانشجویان باید مورد نظر قرار گیرد. در قسمت فرهنگی، اولویت اول معاونت انجام پروژه‌هایی برای ارتقای فرهنگی دانشجویان است و عمدتاً از طریق آموزش مهارت‌های زندگی انجام می‌شود. در سوی دیگر یعنی بخش هنری، الویت اول ایجاد توجه و بستری مناسب برای پرورش و نمایش احساسات و تفکراتی است که دانشجویان در غالب هنر و ادبیات آن‌ها را بیان می¬کنند. در این راستا کلیات اهدافی که می‌تواند توسط این معاونت پیگری شود به شرح زیر است:
بند 1-خارج کردن دانشجویان از فضای تک‌بعدی و درگیر نمودن ایشان در ارتقا و پیشرفت ابعاد فرهنگی و هنری خود و جامعه خویش، به نحوی که نسبت به جامعه خویش مسئولیت پذیر باشند.
بند 2-بررسی مشکلات فرهنگی حاکم بر فضای دانشجویی و یا عموم جامعه و تلاش برای ارائه راهکارهای عملی
بند 3-تقدیر از ویژگی¬های مثبت فرهنگی و اجتماعی به منظور ارتقای مکارم اخلاقی
بند 4-ایجاد فرصت برای شکوفایی استعداد‌های هنری دانشجویان در راستای کمال معنویات و ارتقای روحیه مشارکت اجتماعی
ماده 50- نحوه تشكيل جلسات شورای اجرایی
بند 1ـ اعضای جلسه شامل دبیرکل، قائم مقام دبیرکل، معاونین دبیرکل، دبیران واحدها، و سایر مسئولین مربوط هستند.
بند 2ـ جلسات هر دوهفته‌یکبار‌ تشکیل می‌شود.
تبصره 1: در موارد اضطراری جلسه با حضور سرپرست مرکز برگزار می شود.
تبصره 2: با تشخیص دبیرکل، جلسه لغو و یا تعداد آن بیشتر می‌شود. به درخواست سرپرست نیز جلسه فوق‌العاده برگزار می‌شود.
تبصره 3: جلسات نمی‌بایست بیش از دو بار متوالی لغو شوند مگر در مواردی که با نظر سرپرست مرکز لغو شده باشند.
فصل پنجم: شوراي پژوهشی:
ماده 51- تعريف: شوراي پژوهشي شورايي است كه در بخش پژوهش مرکز فعالیت دارند و مسئولیت بررسی پروپوزال‌ها و نیز انجام مشاوره‌های پژوهشی مرکز را بر عهده دارند. 
ماده 52- ساختار: شوراي پژوهشي متشكل از 3 بخش دانشجويي، هيأت علمي و اشخاص حقوقي مي‌باشد.
بند 1: اشخاص حقوقي شوراي پژوهشي مشتمل بر افراد زير است:
الف) سرپرست کل مركز  
ب) دبيرکل مركز  
ج) سرپرست واحدها و یا معاونين پژوهشي دانشكده‌هايي كه مركز در آن‌ها "واحد فعال" دارد
دبیرکل با پيشنهاد سرپرست مركز و حكم معاون تحقیقات وفناوری دانشگاه به مدت يكسال به عضويت شوراي پژوهشي مركز منصوب مي‌شود. موارد الف و ج تا زمان تصدي پست‌هاي مذكور با حكم معاون پژوهشي دانشگاه به عضويت شوراي پژوهشي مركز منصوب مي‌شوند.
بند 2ـ بخش دانشجويي شوراي پژوهشي متشكل از حدود 11-7 نفر از اعضاي مركز بوده كه به تناسب هر بخش براي يك دوره يك ساله توسط سرپرست کل انتخاب مي‌شوند. بخش دانشجويي شوراي پژوهشي پس ازاعلام نامزدی دانشجویان و با بررسی رزومه انتخاب و با حكم معاون تحقیقات وفناوری دانشگاه به مدت 1 سال به عضويت شوراي پژوهشي منصوب مي‌شوند.
بند 3ـ بخش هيأت‌علمي شوراي پژوهشي مشتمل بر 7 نفر از اعضاي هيأت علمي دانشگاه هستند كه با مقوله پژوهش دانشجويي آشنايي كافي داشته باشند، اعضاي هيأت علمي شوراي پژوهشي به پيشنهاد سرپرست و با حكم معاون پژوهشي دانشگاه به مدت 2 سال به عضويت شوراي پژوهشي مركز منصوب مي‌شوند.
تبصره: ترجيحاً از گروه‌هاي آموزشي مختلف بوده و يك نفر متخصص اپيدميولوژي در بين آنها حضور داشته باشد.
ماده 53- وظايف و اختيارات شوراي پژوهشی: 
بند 1ـ بررسي و تصويب طرح‌هاي ارائه شده از سوي دانشجویان
تبصره. تنها در صورتی شورای این مرکز می تواند طرح‌هاي ارائه شده را تصویب نماید که حداقل 2 دانشجوی غیر از تحصیلات تکمیلی به عنوان مجریان طرح مشغول باشند.
بند 2ـ نظارت بر انجام طرح‌هاي تحقيقاتي كه مجري آن‌ها مركز مي‌باشد
بند 3ـ تخصيص بودجه به طرح‌هاي اجرایی مركز که توسط شورای اجرایی ارائه می‌گردد
ماده 54- انتخاب شوراي پژوهشی:
بند 1- بخش دانشجويي شوراي پژوهشي متشكل از 11-7 نفر از اعضاي مركز بوده كه به تناسب اعضاي هر بخش براي يك دوره يك ساله توسط سرپرست کل انتخاب مي‌شوند.
بند 2-منتورهای RRE عضو شورای پژوهشی هستند و مسئولیت طرح‌های RRE خود را برعهده دارند.
بند 3ـ هر عضو، يك عضو جانشين دارد كه در صورتي كه به هر عنوان يكي از اعضای بخش دانشجویی از عضويت در این بخش شوراي پژوهشي خارج شود، جايگزين او خواهد شد.
بند 4- دانشجویان باتجربه در امور پژوهشی می‌توانند به دبیرکل مرکز یا معاون پژوهشی وی برای عضویت در شورا درخواست داده تا با بررسی CV وی، و با رأی نهایی سرپرست کل مرکز، به عضویت شورا درآیند.
ماده 55- نحوه تشكيل جلسات: 
بند 1ـ جلسات شورای پژوهشي مركز بر 2 نوع است: 
الف ـ جلسات مشترك كه در آن اعضاي بخش دانشجويي و اعضاي هيأت علمي و اشخاص حقوقي حضور دارند. رياست اين جلسات بر عهده سرپرست مركز مي باشد.
ب ـ جلسات بخش دانشجويي كه به صورت جداگانه و مستقل در طي سال برگزار مي‌شود و اداره آن بر عهده سخنگوي شورای پژوهشی است. طرح‌ها ابتدا در جلسات بخش دانشجویی بررسی می‌شوند و در صورت تصویب این شورا، برای مطرح شدن در جلسات مشترك ارائه ‌میگردند.
• تبصره 1: توالي تشكيل جلسات در آيين نامه مصوب بخش دانشجويي شوراي پژوهشي مشخص مي‌شود و سخنگوي شورا می بایست آن را سالانه اعلام کند.
• تبصره  2: جلسات مشترك شوراي پژوهشي و جلسات بخش دانشجويي هر دو با حضور اكثريت اعضا رسميت مي‌يابد و جز در مواقعي كه در اساسنامه تصريح شده‌است حد نصاب تصويب تصميمات اكثريت نسبي افراد حاضر مي‌باشد.
فصل هفتم ـ انجمن‌ها
ماده 56- جایگاه انجمن‌ها: یکی از مهمترین اجزای فرآیند تربیت پژوهشگر در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان از طریق انجمن‌ها صورت می‌گیرد. انجمن‌ها به انجام فعالیت‌های متمرکز علمی-پژوهشی می‌پردازند. لذا تحت نظارت مستقیم دبیرکل مرکز قرار دارند. انجمن‌های مرکز پژوهش¬ها بستری مناسب برای دانشجویان فراهم کرده‌اند تا در کنار پژوهش به فعالیت در زمینه¬های آموزشی، فرهنگی و هنری نیز بپردازند. انجمن‌ها ثبت‌ رسمی مركز پژوهش‌های علمی دانشجویان هستند و متعهد بودن به رعایت مرامنامه، قوانین، ضوابط و آیین‌نامه‌های مرکز لازمه‌ی تشکیل و فعالیت آن¬ها است. انجمن ها طبق آئین نامه ارتقای انجمن های علمی مدیریت و ارزیابی می شوند.
  بند 1- انجمن‌های ثبت شده در مرکز موظف به ذکر وابستگی (affiliation) مرکز در کلیه نشریات، مقالات، و نشست‌ها (شامل کنگره‌ها و سمینارها) هستند.
وابستگی مرکز:
Students' Scientific Research Center, Tehran University of Medical Sciences
 مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، دانشگاه علوم پزشکی تهران
فصل هفتم ـ بازنگري اساسنامه:
ماده 39ـ در صورت ايجاد هر گونه تغيير در اساسنامه، تغييرات ابتدا بايد به تصويب شوراي مرکزي برسد. پس از تصويب شوراي مرکزي، تغييرات به سرپرست مركز اعلام مي‌گردد. در صورت موافقت و تأييد سرپرست مركز تغييرات در اولين جلسه مجمع عمومي مطرح مي‌شود. در صورتي كه تغييرات به تصويب دوسوم اعضاي حاضر در جلسه مجمع عمومي برسد (بدون احتساب آرای ممتنع) جهت تأييد به رئيس دانشگاه اعلام و پس از تأييد ايشان رسميت پيدا خواهد كرد.


جستجو در سايت:

© سايت مركز رشد استعدادهاي درخشان - 1387 - RayanPajouh